luni, 20 iulie 2009

Plovdiv

Roadtrip Bulgaria part II.

Dupa Veliko Tarnovo, am continuat drumul spre Plovdiv. 130 km pe drum european, cu trecere prin Gabrovo si Stara Zagora. Si desigur, prin munti. Aproape intuneric si nicio masina. La un moment dat indicatoarele lipsesc, dar nu te pierzi.

Am sosit la Plovdiv tarziu, iar vreo ora a durat gasirea hotelului. Care era cat se poate de in centru, dar centrul este cat se poate de pietonal, asa ca harta era complet inselatoare... Nu mai vorbesc de denumirile strazilor care in general sunt trecute numai cu caracterele lor ciudate pe care abia le deslusesc... Plus lipsa mea totala de orientare...reteta ideala pentru a te invarti in jurul cozii.

Am reusit cu ajutorul taximetristilor, foarte draguti, fara ca prin asta sa se inteleaga si ca stiau engleza. E chiar amuzant sa comunici prin semne si zambete. A! Am invatat sa spun totusi "blagodarya" (multumesc). Makes a difference.

In fine. Hotel Best Western Bulgaria. Facem reclama pentru ca merita. Camere curate, spatioase...
Plus tablourile de prin camere si lifturi, exact pe gustul meu...


Despre Plovdiv stiam ca e al doilea oras din Bulgaria ca marime si primul ca frumusete. A doua zi, am iesit sa vedem...



Primaria:
Pe strazile Plovdiv-ului:


Am ajuns repede la moscheea Djumaya, construita de Shihabedin pasa, son in timpul domniei lui Murad II (1359 – 85), restaurata in1785 si in1818 .
Moscheea e chiar langa ruinele unui stadion roman (in mare parte sub pamant intrucat "further excavations would be difficult and costy") :

Interiorul moscheii:


Pe strazi...
Biserica Sveta Bogoroditsa:

Langa Academia de Arta...



Casa in care a locuit Lamartine (inconjurata de turisti francezi, of course):


Vedere de pe unul din cele 7 dealuri:

Amfiteatrul roman - sec. II. Absolut senzational.




Biserica Sf. Constantin si Elena:

Iarasi pe strazi:

Vedere de pe Nebet Tepe:


Orasul e plin de case minunate (si foarte ingrijite):

Pranzul l-am luat la un restaurant recomandat de ghidul Lonely Planet (recomandabil la randul lui). Se numeste Hebros, iar mancarea si servirea au fost ireprosabile.



Iarasi prin oras:

Apoi am vizitat Muzeul Etnografic, zice-se cel mai frumos din tara. Nu impresioneaza cu nimic, dar e interesant.

Prin imprejurimi:


Biserica Sveta Nedelya:



Si Baile termale:

Concluzie: Plovdiv has it all.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu